torsdag 20 oktober 2011

Pust

Undrar om någon högre makt tyckte jag förtjänat att ta igen mig. Vårdcentralen jag är på åkte på konferens halva onsdagen och hela torsdagen. Så nu är jag hemma, ledig från praktik med en hel dag framför mig. Igår när jag kom hem vid lunch la jag mig i sängen med datorn och spelade spel hela eftermiddagen.

Då dimper det ner en bok i brevlådan. Läckbergs nya. Jag skulle kunna ligga i sängen och läsa hela dagen. Men nej, jag har ju lovat min doktorand att granska manuskriptet som är lite bråttom. Bättre att göra det idag och vara ledig till helgen tänker jag. Det kan ju vara rätt mysigt att ligga i sängen och granska manuskript med. Första gången jag är på den sidan av manuskriptskrivande. Det är lite spännande. Men inte så lätt som jag trodde när jag var doktorand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar