fredag 28 oktober 2011

Tvivel

Vem är jag? Vad vill jag? Vad kan jag? De frågorna fick vi lära oss av syokonsulenten i gymnasiet. Undrar varför det har fastnat?

Just nu sitter jag i alla fall och funderar på de frågorna. Speciellt: Vad vill jag? Vill jag jobba på stora universitetssjukhuset en bit bort eller lilla sjukhuset nära? Ska jag satsa på geriatrik i sommar eller medicin? Hur ska det bli med forskningen? Det som är kul nu kanske inte är kul efter 10 år. Hur ska man veta vad man tycker är roligt i längden? Skulle jag orka med alla jourer på medicin?

Jag var så säker på att jag ville etablera mig på lilla sjukhuset, men nu vet jag inte... Tänk om jag missar något? Tänk om jag ångrar mig?

Shit, ska jag bli läkare? Hur gör man då?

Äh, börjar spåra ur nu va?

1 kommentar:

  1. Välj det som känns bra just nu, du kann alltid välja om. Kram! :)

    SvaraRadera