söndag 9 oktober 2011

Jobb jobb jobb

En klasskompis sa häromdagen att det var så skönt, hon har haft tid att plugga lite de senaste veckorna för det har inte varit så mycket i skolan. Hmmm, tänkte jag, plugga... jo det borde man ju göra. Själv har jag jobbat. Det har visst kört ihop sig lite. Jag jobbade 39 timmar den här veckan, inte de 12 som jag ska. Sen att några av de timmarna tillbringades vid en trevlig middag med goda drycker hör väl inte till saken, det var faktiskt jobb där vi förde projekten till nya höjder (fantastiskt vad lite vin kan göra för kreativiteten).

Jag har stött på ett nytt problem. Jag ska hålla en forskningspresentation där jag inte får stjäla låna bilder från internet utan att fråga den som har rättigheterna. Ooops, hur gör man då? Alla mina kollegor är lika frågande. Vaddå, får man inte använda bilder hur som helst? Nä, men efter mycket letande hittade jag en guldgruva med snygga bilder inom mitt fält som jag fick ta bara jag skrev "courtesy of..." i presentationen. Puh!

I morgon väntar vårdcentralsplacering två veckor. Måste passa på att träna mina nya kunskaper i ortopedstatus. Har ni förresten sett den här? Guldgruva för fumliga kandidater. Och här finns en sammanfattning man kan ha med sig i fickan. Kanske ska bli ortoped trots allt???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar