torsdag 22 juli 2010

Sommarkväll

Nu är det precis som det ska vara. Klockan är tio. Utomhustemperaturen har sjunkit till ca 22 grader. Det fläktar lite lagom. Svalorna flyger runt och deras sommarläte ekar mellan husen. Inget är så skönt som en vacker sommarkväll.

Inomhus börjar temperaturen sjunka ner mot 25 grader. I morgon ska det slå om och bli kallare. Det ska bli skönt det med. Då kan jag göra något annat än vänta på att kvällens svalka ska göra livet uthärdligt. Vi ska hälsa på mamma. Hur var det man klädde sig när temperaturen gick under 25 grader? Det har varit varmt så länge att jag har glömt. Var är regnkläderna? Man blir verkligen dum i hettan.

Men strunt i det, nu ska jag sitta på balkongen några timmar och bara njuta.

2 kommentarer:

  1. På aftonbladets löp stod det igår att värmen skulle hålla i sig hela sommaren. Jag höll på att smälla av!

    SvaraRadera
  2. Bara det håller sig under 25 grader så går det väl an. Idag har jag orkat ta tag i lite gammalt pappersarbete, plockat ur disken och betalt räkningar utan att vara svimfärdig efteråt. Temperaturen har sjunkit till 24,5 grader inne och det var det som behövdes för att jag skulle vakna till liv. Tänk vilken kapacitet jag får när temperaturen går under 23 grader!

    Det kan bara inte hålla i sig denna värme, då går jag under.

    SvaraRadera