lördag 17 juli 2010

Nog regnade det...

i en halvtimme eller så. Det var så varmt på balkongen att det fräste till när vattendropparna landade och sen förångades direkt.

Nä, nu överdriver jag lite. Lite. Det är iallafall torrt igen och jag hänger ut tvätten som även den torkar på nolltid. Så mycket för det ovädret. Jag bor nog på den enda platsen i landet som inte har oväder idag. Det verkar så när jag läser tidningarna.

Jag försökte kyla av mig genom att gå och simma. Poolen var 27 grader (brukar hålla 25 på sommaren), det var behagligt, men inte tillräckligt avkylande. Duschade kallt. Det har nog aldrig hänt förut. Det hjälpte ända tills jag kom hem och gick in genom dörren till vår 30 gradiga lägenhet.

Nu är jag mest matt. Imorgon blir det husvagn med AC. Aaaaaaaaah.

2 kommentarer:

  1. Men ni har det inte lika varmt som här. Min smärtgräns går vid 26 grader har jag märkt. Över det blir jag till en jello-FiaLisa.

    SvaraRadera