torsdag 15 juli 2010

Höstens placeringar

Jag har fått schema för hösten. Jag är nöjd med placeringarna för jag kan sköta lite av jobbet vid sidan av. Det var först när jag såg schemat som jag insåg att snart är det dags. De kliniska terminerna som jag längtat efter så länge. Jag är lite nervös också, tänk om jag glömmer allt jag lärt mig? (Ja, jag vet att det inte kommer hända).

Pluggandet till statietentamen går uruselt. Dagarna tickar och jag orkar inte läsa i värmen. Hoppas jag kan bli lite taggad nu när jag såg att jag faktiskt ska ut i verkligheten i höst.

2 kommentarer:

  1. Jag har haft samma problem, nu löste det sig lite annorlunda för mig. Men en grej som faktiskt nästan fungerar är om man säger att på en vecka ska jag ha läst detta avsnitt och kunna det - och sen kanske förhöra sig själv eller ta gamla tentafrågor. Så att det inte verkar så stort eller så långt borta.

    SvaraRadera
  2. Jag brukar vara rätt bra på att portionera i lagom doser, men nu går det bara inte. Jag ska... och sen har en vecka gått. Men nu är värmeböljan snart över, kanske kan bli ordning på mig då.

    SvaraRadera