fredag 16 juli 2010

La la la...

Värmen sitter i. Jag har ingen aning om vilken veckodag det är. Är det ett tecken på att jag verkligen har semester, begynnande demens eller värmeslag? Just nu tippar jag på värmeslag. Det kom en regnskur igår. Mycket regn på kort tid. Jag stod ute på balkongen och borstade frenetiskt för att få bort allt fågelbajs som skatorna sprider omkring sig som någon ny form av gödselspridare. Det var det härligaste jag gjort på länge. Jag blev genomblöt, men det gjorde inget för det var varmt ändå.

Sen var hjärnan tillräckligt nedkyld för att jag skulle kunna tänka klart i mer än fem sekunder. Jag insåg att det är ungefär en månad kvar till tentan. Jag har inte ens hunnit klart med T3 repetitionen än. T4 väntar och det är en gåta för mig att jag någonsin har klarat den tentan. Det krävs en skärpning, men idag går temperaturen mot 30 grader igen och enda sättet att överleva med förnuftet i förstånd är att åka till närmsta strand och lägga sig i badet. Kanske ska plasta in mina anteckningar så jag kan plugga i vattnet?


3 kommentarer:

  1. Inplastade anteckningar låter som ett bra alternativ! Som kylskåpspoesi i badformat... ;)

    SvaraRadera
  2. Jo, jag kan ju plugga anatomi och se om jag kan hitta någon biffig kille att studera...

    Ett annat alternativ som är allt mer lockande är att åka till jobbet och sätta mig i kylrummet.

    SvaraRadera