onsdag 14 juli 2010

Göteborg


Jag har haft tre intensiva och roliga dagar i Göteborg med min syster. Vi har barn i samma ålder och de har lekt tillsammans hela tiden, så vi har inte ens märkt av dem.

Igår var vi på Liseberg. Vi lyckades pricka den enda dagen under sommaren som det regnar i Göteborg i år (bara det är ett under) och vi var jätteglada för det. Lagom varmt och några små skurar som försvann i den allmänna vattenleken i flumride och Colorado. Barnen hade superkul och jag överträffade mig själv och åkte jättegungan och kanonkulan (med viss reservation för att jag inte riktigt kommer ihåg vad de heter).

Vi avslutade äventyret idag med att slinka förbi Ullared, med lite tur så skymtar vi i TV-5 i deras dokusåpa, som förväntansfulla kunder INNAN den stora tröttheten sätter in.

I Norrköping består värmeböljan så jag ligger och försmäktar i sommarnattens hetta. Får man längta efter en regnskur?


2 kommentarer:

  1. Åh, det blev av? Köpte du något roligt? Jag såg några avsnitt av dokumentären efter ditt förra inlgg om Ullared så nu har jag blivit så nyfiken på det!

    SvaraRadera
  2. Nja, roligt och roligt... vi fyllde på lagren med schampo, balsam, deo, tvål, tandkräm och tandborstar. Sen blev det mycket kläder till barnen, en sommarklänning och en skjorta till mig. Det lönar sig nog bäst ekonomiskt när man har barn. Men jag tycker det är kul för man kan verkligen fynda, om man har lite koll på vad saker kostar ute i vanliga affärer.

    SvaraRadera