söndag 18 april 2010

Tomatkatastrof

I en tillfällig städiver ställde jag ut tomatplantorna på balkongen för att kunna torka av fönsterbrädorna. När jag en stund senare ska ta in plantorna igen har de största och finaste blåst sönder. Inte tänkte jag på att det var storm ute. Förra året var det mössen som saboterade mina plantor, i år fixar jag det fint utan hjälp. Lite slarv med vattning, fumlighet med omplantering och nu storm. Nu har jag förlorat ännu mer värdefulla veckor i plantuppdrivningen. Jag satte lite nya frön för säkerhets skull, de fyra plantor jag har kvar räcker ju inte till en seriös tomatodling, eller hur?

Till min stora sorg verkar bifftomaterna inte vilja ta sig. Jag gör ett sista (fjärde) försök nu, men det verkar vara fel på fröna. Jag får väl reklamera dem, men det ger mig inga bifftomater i sommar.

Trots att jag är ledig, har jag börjat med projektet memorera alla muskler (igen). Dagens muskelgrupp är underarmens ytliga flexormuskler. Anatomin ska sitta i början av juni när det är dags för stadietentamen (men det är klart, jag måste ju klara den tenta jag just skrev först innan jag får gå upp på stadietentamen...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar