tisdag 13 april 2010

Solsting

Idag var vi på barnkliniken för att undersöka sonens mage. Jag fick lugnande besked av läkaren, inflammatoriska tarmsjukdomar är mycket ovanliga i den åldern. Prover togs ändå, men det kommer ta flera veckor för resultatet. Under tiden ska sonen äta mat fri från komjölk. Det kan låta lätt, men när man börjar granska matinnehåll visar det sig vara klurigt. Sonen är iallafall helt med på noterna och frågar om han kan äta varje ny grej. Han blev inte ens ledsen när han fick höra att glass innehåller mjölk.

Jag är hemma idag på grund av läkarbesöket. Jag kunde inte ha valt en vackrare dag. Det är strålande sol och fantastiskt varmt på balkongen. Så synd att jag har tenta om tre dagar...

Jag kämpar på med att läsa om hur serotonin och dopamin syntetiseras och bryts ner. Nu ska jag ge mig in på de basala ganglierna och kände att jag behövde samla lite kraft innan. Det blir inte lättare av att maken som är hemma för att han är för sjuk för att jobba också egentligen är för pigg för att vara sjukskriven. Jag försöker intala mig att hans rastlöshet och sällskapssjuka är något positivt, men tentastressen säger annat. Men visst är det skönt att han är piggare.

Nej, tillbaka till motoriken...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar