tisdag 19 januari 2010

Surt

Efter att ha cirklat runt hela sjukhusparkeringen i en kvart gav jag upp. Det fanns gott om luckor, men de var inte tillräckligt stora för att rymma en bil med utrymme för att öppna en dörr. Jag ställde mig längst ut på en rad, utanför hänvisningsskylten. Jag var inte ensam. Desperata människor på väg till jobbet hade hittat mer eller mindre kreativa sätt att parkera bilen. Jag tyckte inte det var så farligt, jag stod dessutom mitt emot en annan bil som gjort likadant i mötande rad, och det såg nästan rätt ut när vi samarbetade. När jag sprang därifrån blev jag stoppad av några desperata patienter som undrade var man kunde parkera bilen. Ingen aning svarade jag.

Flera timmar senare tillbaka till bilen sitter det naturligtvis en P-bot på fönsterrutan. 500:- fattigare bara för att sjukhuset/universitetet inte kan fixa anständiga parkeringsplatser åt sina anställda när det kommer lite snö. QPark utnyttjade naturligtvis situationen och såg till att håva in så mycket pengar som möjligt på bekostnad av patienter och anställda som hade en tid att passa. Surt är bara förnamnet.

2 kommentarer:

  1. Skitnödigt indeed. (Jag kör på bajstemat just nu, tydligen :))

    SvaraRadera
  2. Jag förstod inte bajstemat förrän jag var inne på din blog :)

    SvaraRadera