söndag 17 januari 2010

Ingen cool mamma

Känner mig löjlig men det är nog nedärvda mammagener som kommer från urtidsmänniskan. Sonen hade diarré igår. För att inte gå in i äckliga detaljer så kan jag sammanfatta det med att jag tror att jag såg blod. Automatiskt flashade alla mina kunskaper om Ulcerös kolit, celiaki, laktosintolerans och elaka enterobakterier förbi. Jag lyckades ändå sansa mig och bestämde mig för att avvakta.

Vid nattningsdags fick jag se att en av sonens mollusker blivit infekterad. Då kom nästa flash - dotterns kompis som dog av en snabb infektion. Inte ett dugg cool tvingade jag på sonen våta alsolomslag under vilda protester.

I morse var han varm, 37,2, men det är inte feber. Jag ringde ändå sjukvårdsupplysningen och de lyckades lugna mig lite. Men han är ändå under bevakning. Inte cool.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar