tisdag 12 januari 2010

Sjukstuga

Barnen fick sin andra influensaspruta igår. Dotterns temperatur gick i topp redan på kvällen, över 39 grader och sonen fick feber runt midnatt. Jag har ägnat natten åt att trösta och stoppa panodil i ledsna barn som mår dåligt. I morse var de redan på bättringsvägen, men får stanna hemma för att piggna till.

Själv körde jag på dagens tentagenomgång. Jag fick 62 poäng (egenbedömning) och 65 krävs för godkänt. Detta trots en 4-poängsfråga om mitt forskningsområde. En tröst är ändå att det som gick dåligt var det område jag ska gå igenom idag, så det finns hopp...

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Fördelen är att man själv ofta är lite mer kritisk i sitt poänggivande (pga man aldrig kan betrakta sig själv som duktig), till skillnad från förhoppningsvis snällrättande lärare. Man kan ju alltid, om man ligger åt det hållet, korsa både fingrar och höfter i hopp om de där extra viktiga pinnarna när det beger sig.

    SvaraRadera
  3. Jo, jag brukar rätt mig själv hårt, jag är ju trots allt nära och till slut handlar det om vilka frågor som kommer upp och om jag kan just dem. Jag kommer gå omkring som ett ihopslingrat x fram tills det är klart, hoppas det funkar.

    SvaraRadera
  4. Klart det finns hopp! Du grejar det. Ju.

    (Men vad de spinkiga korna betyder, det vet jag inte. Lite osäker på vad det är du pluggar också, gott och blandat?)

    SvaraRadera
  5. Ja, det är lite gott och blandat. Om jag ger ledtråden dermatologi, knäcker du det då?

    SvaraRadera