söndag 3 oktober 2010

Vardag

Tvingades gå upp kl 9 i morse för att skjutsa dottern till simskolan. Vi kom tio minuter för sent. Motivationen var inte på topp, varken från min eller dotterns sida. På plus-sidan noteras att badhuset har ställt upp flera solstolar vid bassängkanten där väntande föräldrar kan ligga och göra vad de vill en stund. Själv låg jag och läste boken "Stress" (Ekman, Arnetz) och funderade på livet i allmänhet.

Väl hemma väntade dagens DN. Där hittade jag ett reportage om fritidsaktiviteter för barn. De hade gjort scheman för fyra olika familjer. Bara att se dessa scheman startade ett sympatikuspåslag på mig. Hjälp, hur kan man leva så inrutat? Inte ett hål. Inte en endaste stund för andhämtning. Men familjerna var så nöjda så. Vi är väl olika. Själv tycker jag det är näst intill plågsamt att hålla ordning på barnens simskola på torsdagar och söndagar. Mer mäktar jag inte med. Men det är klart, det är inte alla som är läkarstudenter med extraknäck heller.

Nu sitter jag och bloggar och försöker komma på viktiga saker att göra på internet eftersom jag har bestämt att det är dags att städa lägenheten. Vad kan man göra för att komma undan. En magisk trollformel: "Lägenhet städa dig!"

Nä, det funkade inte. Får väl masa iväg till dammsugaren och städa manuellt som vanligt då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar