onsdag 13 oktober 2010

Pip

Igen! I natt väcktes jag av att brandvarnarens batteri började ta slut. Den piper till då och då på ett sätt typiskt för en brandvarnare som säger att den börjar bli trött. Vad är det med elektriska apparater hemma hos mig. Vet de om att maken är borta och att jag är lättväckt?

Jag ignorerade brandvarnaren framgångsrikt (vi har en till) och i morse plockade jag ner den för att se vilka batterier jag behövde köpa. Efter lite pillande insåg jag att batterierna var fastlimmade! Hur tänkte de egentligen? Måste jag köpa en ny brandvarnare bara för att batteriet är slut? Varför skulle bostadsrättsföreningen absolut byta ut mina fina IKEA-brandvarnare mot dessa om de blir obrukbara efter två år? Jag ska gå och gnälla hos styrelsen på måndag när de har besökstid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar