söndag 31 oktober 2010

Ofokuserad

Jag är trött. Har det varit för mycket på sistone?

Jag försöker i alla fall att lyssna på min kropp. Är jag trött så tar jag det lugnt när jag kan, dvs på helgen.

Så det blir inte så mycket städat. Lite ofokuserat dammsuger jag där det finns öppna ytor. Det hade inte skadat om badrummen kunde få sig en omgång, kanske kan få barnen att hjälpa till? En sak är säker, röran lär inte försvinna av sig själv. Så om jag struntar i den nu, vet jag att jag får det stora nöjet att ta tag i det nästa helg, eller nästa...

Till veckan blir det i alla fall lite bättre. Jag slipper morgonlämningseländet hela veckan. Det ska bli så skönt. Jag kommer nog aldrig att förlika mig med den stress det innebär att få med sig barnen till frita i tid så att jag sen ska hinna med bussen. Gympapåsar som ska packas, vantar som försvinner och skolväskor som gömt sig. Det slipper jag - inte min vecka :)

3 kommentarer:

  1. Fattar inte hur du/ni (folk med barn, jobb och plugg) får till det och är stum av beundran - jag har liksom häcken full med att få iväg mig själv (och ja, numera även hunden) på morgnarna.

    Eller, är det som man säger, att man pallar och hinner det man måste? Jag vet inte, jag är bara förundrad.

    Heja er!

    SvaraRadera
  2. Hej svejs! Har inget med inlägget att göra - men jag kom till slut på vad den hette! http://www.snowdrops.com/article_brand.asp?id=457&aid=2326&show=varumarke&parent=0&parent2=0

    ska göra mycket mindre ont att reda ut tovor. är på min inköpslista ;)

    SvaraRadera
  3. Tack. Nu är dotterns hår kapat, men jag ska kolla in det ändå för kommande tovor :)

    SvaraRadera