söndag 10 oktober 2010

Hur tänkte jag?

Jag skäms lite. Hur insnöad kan man bli innan det är patologiskt? Jag handlar inte nya kläder speciellt ofta. En orsak nu, är att jag inte har speciellt mycket pengar att spendera på kläder, men just därför så borde jag kanske tänka till lite extra innan jag spenderar mina surt förvärvade slantar.

Vi fick en fin rabatt på Stadium online för ett par veckor sedan, så vi passade på att köpa lite kläder till barnen och jag passade på att handla lite åt mig själv. Jag var stressad just då, det kommer jag ihåg, och jag var väl lite oengagerad. Så kom paketet häromdagen. Jättefina kläder till dottern, en bra jacka till maken, två vita t-shirts till mig och en grå kofta. Ja ni hör ju att jag var lite "wild and crazy" när jag beställde. Istället för de vanliga svarta t-tröjorna köpte jag alltså två vita (!). Och som komplement till min svarta och mina två gråa koftor har jag nu köpt en till grå. Jag kommer garanterat bli en lysande färgklick i höstens vimmel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar