onsdag 2 december 2009

Obduktion - check

Nu är alla obduktioner avklarade och alla obduktionsrapporter är godkända. Efter de första nervösa tillfällena, blev det riktigt spännande. Obduktionerna har lärt mig mycket om hur kroppen är uppbyggd och framför allt hur mycket som kan gå fel. De patienter vi haft har ofta varit multisjuka så vi har fått se många patologiska tillstånd. Det är vid sådana här tillfällen jag inser att jag är på rätt väg, för jag tycker det är otroligt stimulerande att få lära mig patologi. Man kanske slutar som patolog iallafall...

4 kommentarer:

  1. Nejje! Inte patolog. Vänta tills du är på klinik och möter fantastiska människor. Då får du se hur helvärt läkeriet är på rikt. Lovar.

    SvaraRadera
  2. Ok, jag ska vänta lite med att bestämma mig då :-)

    SvaraRadera
  3. Håller med Doktoranden! Helt ok att tycka att patologin är kul/intressant, men det finns saker som är ännu roligare. :)

    Vad kul att höra att alla obduktioner gick bra. Bra jobbat!!

    SvaraRadera
  4. Det låter lovande att jag har så mycket att se fram mot.

    SvaraRadera