måndag 28 december 2009

Det där med tvättmaskin...

Vi köpte en dyr fin tvättmaskin för sisådär 6-7 år sedan. Vad fick vi för det? Okej, en maskin som har kört i snitt en maskin om dagen sedan dess, men ändå... jag förväntar mig att en dyr fin tvättmaskin ska hålla längre än 6 år. För nu vägrar den samarbeta.

Maken tycker om vår dyra fina tvättmaskin. Den har fin display, många knappar och många funktioner. Möjligen gillar han den ännu mer bara för att den är tung och svår att flytta. Vi bor en trappa upp. En svängd trappa så trapp-pirror funkar inte. Maken vill inte baxa ner den gamla maskinen snabbt följt av att baxa upp en ny. Jag är inte till så stor hjälp, så vi kör fast i argumentationen lite.

Jag tycker att vi ska köpa ny. Ok, säger maken, du får bära...

Så där är vi just nu. Därför har jag nu lagt upp en ny poll. Tyvärr var utrymmet något begränsat. De riktiga alternativen ska vara:
1. Köpa en ny, fin, ren, icke stinkande tvättmaskin på mellandagsrean för 299o:- (typ halva ordinarie priset).
2. Reparera den gamla unkna tvättmaskinen som ibland inte har lust att centrifugera för i runda slängar 2990:- med risken att det behövs ytterligare reparationer alternativt en ny maskin.
3. Blunda, hålla för öronen och skrika Bingo tills problemet försvinner av sig själv?

2 kommentarer:

  1. Äh, jag lyckas inte rösta. Jag röstar i alla fall på att köpa en ny!

    SvaraRadera
  2. Äsch då, jag som hoppats att tredje alternativet hade en chans.

    Det där med att fixa en poll som funkar var svårt, jag får jobba vidare med det, efter Tenta-P.

    SvaraRadera