fredag 23 september 2011

På riktigt

Igår var det AT-info. Om ett år ska jag söka AT. Det är inte långt borta. Ett år går med rasande hastighet. Nästa sommar är ännu närmre. Så nära att det är dags att börja fundera på sommarjobb fick jag veta. De vill ha in ansökningarna redan nu. Men hallå! Sommaren är inte slut än - gräset är fortfarande grönt och vinden är ljum. Nästa sommar är väl långt borta?

Sen slog det mig, jag ska söka mitt första underläkarjobb NU! Snart är jag underläkare och ska ut på riktigt. Med eget ansvar. Jag ska inte längre stå ett halvt steg bakom en riktigt doktor och se på utan jag ska göra själv. Ta ansvar själv. Tänka själv. Fatta vad läskigt. Jag kan ju ingenting.

Men jag är nog som de flesta läkarstudenter och det är inte första gången en underläkare går ut på sitt första vik. Jag får väl göra mitt bästa helt enkelt.

Men först ska jag ju få ett vik...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar