fredag 2 september 2011

Bland borrar, mejslar och skruvar

Ja, som ni förstår så är jag placerad på ortopeden. Jag var förberedd på att det var en snickeriverkstad, men blev ändå förvånad. Undrar om ortopeder frilansar som finsnickare eller om de är så less på att skruva så att de aldrig ens renoverar hemma.

Jag gillar ortopedi. Det är konkret, man hjälper patienterna och känner att man gör nytta. Utom möjligen när någon kommer in med diskbråck, det är inte så mycket att göra då. Jag var 12 timmar på akuten igår, det var lite för mycket av det goda, är helt slut idag. Men kul var det.

3 kommentarer:

  1. Plus att ortopeder är så himla glada! I alla fall där jag var.

    SvaraRadera
  2. Min yngsta dotter som har skolios har världens bästa ortopedläkare! Därför tycker jag om ortopedavdelningen.

    SvaraRadera
  3. Undrar om du var på samma ställe som jag. De är himla trevliga och glada.

    SvaraRadera