söndag 5 juni 2011

Tur jag inte läser till jurist

Då hade jag varit osedvanligt korkad. Jag lider nämligen av en åkomma som yttrar sig i plötsligt isättande sömnperiod så fort en lag eller förordning ska läsas.

Så hur är det nu med HSAN och Socialstyrelsen. Vilka regler gäller? Ingen aning, jag har ett hål i huvudet för just såna fakta. Inte går det att göra the oldfashion way genom gamla tentor heller, eftersom de har ändrat reglerna. Vilket visar att det inte är så viktigt att lära sig, för när jag blir klar kommer de säkert ha ändrat reglerna igen, så varför ska jag kunna vad som gäller nu?

Någon som har något bra tips, sång, charad för att lära sig vad HSAN och Socialstyrelsen gör? Ni kan även försöka tipsa om någon bra hemsida skriven för förstaklassare i grundskolan, jag kanske klarar av att ta in information på den nivån.

1 kommentar:

  1. Nä jurist är ett yrke som jag aldrig funderat på att byta till :) Förstår att de gör ett viktigt jobb men skulle aldrig klara av att ta mig genom utbildningen med förståndet i behåll.

    SvaraRadera