lördag 7 augusti 2010

The war goes on...


Eftersom jag tycker att det är lugnt på tentafronten, så följde jag med familjen till kolmårdens djurpark idag. Vi började med safariparken som jag gluttade på lite medans jag repeterade östrogensyntesen (så jag är väl inte så tenta-cool som jag tror). När det väl var dags att gå in i parken började det regna, så vi ändrade planerna och gick in i tropikariet istället. Jag har inte varit där på länge, så det var riktigt skoj. Jag klappade bland annat en stingrocka, det var en slemmig upplevelse. I ren förskräckelse ropade jag "Usch vad slemmigt" när jag kände den och efter det vågade inte barnen klappa någon rocka. Vilken mor jag är...

Väl i den obligatoriska shopen läste jag dagens tips: Lägg ut en orm på balkongen så skrämmer du bort fåglarna och slipper fågelbajs. Jag är inte säker på att det funkar, eftersom det verkar vara synnerligen korkade fåglar som bajsar hos oss, men det kunde vara värt 38:- för ett försök så jag köpte två ormar. Det ligger nu en orm på varje balkong. Det enda resultat jag har märkt av hittills är att jag drabbas av akut sympatikuspåslag varje gång jag går ut på balkongen. Det verkar vara något inbyggt med ormens form, för trots att jag vet att det ligger en plastorm där så hinner jag bli rädd innan de högre funktionerna hinner larma av. Vi får se hur länge jag står ut med att ha det så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar