söndag 29 augusti 2010

Tomatrapport


Tomaterna växer vilt. Jag har fått jättefina plommontomater, jag vet inte ännu om de tänker stanna vid denna oranga färg, eller om de kommer bli röda. Jag har även guloranga och röda körsbärstomater samt bifftomater som blir offantligt stora. Jag vet ännu inte vilken/vilka färger bifftomaterna får - spänningen är olidligt. Hoppas verkligen de hinner mogna ordentligt innan det blir för kallt. Jag har dessutom några plantor där jag ännu inte lyckats avgöra hur det ska sluta. Jag hoppas fortfarande på några svarta tomater.

2 kommentarer:

  1. Jag trodde att det var en pumpa!! (Och jag tror att det finns någon typ av isoleringsgrej som man kan täcka jord/plantor med för att skydda mot kyla... det skulle kunna förlänga fristen lite)

    SvaraRadera
  2. Det sörsta problemet brukar vara att tomaterna spricker på grund av för stora temperaturskillnader dag/natt. Men man kan plocka in dem och låta dem eftermogna inomhus. Det är en avvägning. Visst är de fina :)

    SvaraRadera