måndag 2 augusti 2010

Erfarenhet vinner

Allt kändes klart och självklart innan semestern. Jag visste precis hur jag skulle disponera sista månaden innan terminsstart och jag hade massa spännande försök på gång.

Så kom jag till mitt skrivbord i morse och kände mig helt tom i huvudet. Vad håller jag på med? Vad skulle jag göra? Vad är bråttom? När får jag gå hem?

Då hittade jag lappen jag skrivit till mig själv en månad tidigare. Mycket pedagogisk med noggranna instruktioner om vad jag ska göra första veckan. Precis vad jag behöver för att komma igång igen.

Klappar mig själv på huvudet mycket nöjd :)

4 kommentarer:

  1. Wow! Sådant ska jag också testa :) Vi kan tentaplugga tillsammans - om än på distans. Visst var din den 25.e? Min är den 26.e. Kämpa på!

    SvaraRadera
  2. drnever: Tentan är redan 19:e, dagarna försvinner med rasande fart. Vi får peppa varadra efter bästa förmåga. Jag har en stadietenta där vi tentar av allt vi lärt oss de första fem terminerna, så jag har lite att gå igenom. Vad handlar din tenta om? Lycka till du med!

    Maskrosen: Ja, jag försöker lära mig av dina "tre bra saker", det här är bara en men en början. Jag måste bli bättre på att se det positiva som händer.

    SvaraRadera
  3. Aha, ok. Håller tummarna! Jag har en ganska liten, särskilt i jämförelse - Neurologi. Men en bra uppvärmning tror jag :)

    SvaraRadera