onsdag 3 mars 2010

Bissy bissy

Jag hinner inte med att skriva här längre. Eller också är det så att det inte händer något spännande, så jag har ingen drivkraft att skriva. Men nej, så är det inte, jag hinner ju inte ens hänga med och läsa andras bloggar. Det kanske är det som kallas att ha ett liv? Om jag hade haft mer tid, hade jag fotograferat och visat sonens oboyleende. Men nu får ni nöja er med att föreställa er hur en pojke som dricker oboy med hela ansiktet ser ut. Hur gullig som helst.

Jag kan också rapportera att årets första tomatfrön gror sedan en vecka. Jag har börjat bli lite orolig över att de inte vill sticka upp ur jorden, men då får jag väl peta ner några frön till. Årets tomatprojekt är annars ambitiöst. Det blir bifftomater i blandade kulörer: Tomato Rainbow Beefsteak Mixed (tyvärr kan man inte se vilken kulör det är på fröna), körsbärstomater också i blandade kulörer: Rainbow cherry mixed och Purple russian. Jag misstänker att det blir några plantor för mycket i år med...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar