lördag 13 mars 2010

Konferens

Torsdag till fredag åkte nästan hela institutionen på konferens. Vi fick höra bra föreläsningar och framför allt hade vi en trevlig fest på kvällen. Det är inte så ofta vi har möjlighet att umgås utanför arbetsmiljön och bara ha kul. Jag träffade nya människor som jag inte pratat med förut men som jobbar i samma hus och nygamla bekanta som jag inte sett på länge. Det gör otroligt mycket att träffas i andra sammanhang för man knyter mer personliga band och blir mer än en forskare. Eller bara det att hinna träffa sina vänner för att skvallra lite, en forskares vardag är stressig oavsett om man läser till läkare vid sidan av eller inte och det där "oviktiga pratet" som ändå är viktigt på en annan nivå hinns sällan med.


2 kommentarer:

  1. Håller helt och hållet med dig. Bara därför har jag två konferenser inbokade i vår; en i Polen och en annan i Glasgow/Skottland.

    Underbart.

    SvaraRadera
  2. Det låter kul, lite bonus när man får se lite av världen också :) Själv åkte jag till exotiska Kolmården, tre mil hemifrån.

    SvaraRadera