onsdag 18 november 2009

Nattjour

Dottern som var lite snuvig vid vaccinationen blev riktigt sjuk under natten med feber och en näsa som närmast liknande en läckande kran. Sonen fick ont i armen och huvudet. Kl 01:30 vaknade dottern för ungefär tionde gången och konstaterade att hon inte kunde sova. Jag följde med henne till vardagsrummet där hon fick fri tillgång till barnkanalerna. Därefter stapplade jag sömndrucket tillbaka till sängen. Jag blev väckt ungefär en miljon gånger (kändes så iallafall) av dottern som kände sig ensam eller sonen som hade ont i armen. Kl sju lämnade jag lättad en anamnes till maken och flydde till jobb och skola. Vi hade patientsamtal idag och jag kan utan att skämmas erkänna att jag inte var hundraprocentigt koncentrerad på patienterna. Nu väntar kvällspass med helt otroligt fantastiska proffspatienter som låter oss gröna noviser göra vår första gynpalpation.

Sen hem igen för nästa nattjour.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar