fredag 6 november 2009

Mamma - kan du inte bättre än så!


Sonen och jag spelade memory, ett stort med 30 par som man ska hitta. Det är 60 små bilder med Nalle Phu motiv. Nalle Phu äter honung, Nalle Phu hoppar i löv, Nalle Phu sover mm mm. Helt omöjligt alltså. Förutom om man är 6 år. Då vet man att den där memory-lappen med Nalle Phu som gjorde något som man lyfte för 20 gånger sen ligger där uppe i mitten till höger om den till vänster.

Sonen fick par efter par. Jag fick inget. Tills jag plötsligt hade tur och av en slump lyckades få två likadana. Sen lyckades jag snika åt mig några par när sonen (mot förmodan) misslyckades och tog FEL lapp. Då var jag där snabb som attan och tog rätt. Dottern kom förbi och kastade en blick på spelet. Berättade för mig vilka jag skulle ta (hur gör de???) då fick jag ett par till. Men sonen blev rasande och tyckte att vi fuskade.

Trots alla mina tjuvknep slutade det med totalt nederlag. 24-6 till sonen.

Hans retfulla röst ringer i mina öron: "Mamma - kan du inte bättre"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar