lördag 21 november 2009

Ekonomisk kris

Mogi ska leva på 3770 kronor i 14 dagar. Det låter inte speciellt svårt tycker jag, mat verkar ha varit inräknat i budgeten. Men det är klart, jag läste att hon hade en mobilräkning på över 800 kronor, då kan det ju bli jobbigt att leva på a-kassa.

Vi ska leva på 1000:- i veckan, efter att räkningarna är betalda. Med mat till fyra personer och alla oförutsedda utgifter som dyker upp när man har två barn så kan det bli tufft. Men det får gå. Det är inte så synd om oss, vi får sälja husvagnen till våren om det inte löser sig.

Nu har jag hittat den ultimata lösningen. Jag ska bli EU-kommissionär. Bara att jag kan stava till ordet visar att jag är kvalificerad. Då tjänar man 1,2 miljoner om året. Hur svårt kan det vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar