lördag 15 mars 2014

Matkassen...

Vi skulle bara testa, men nu tror jag inte vi klarar av att sluta. Så bekvämt att få hem maten varje måndag. Dessutom beställer vi en fruktkasse med veckans frukt, så vi bara kompletteringshandlar nuförtiden. För oss är det extra bekvämt eftersom maken veckopendlar till Stockholm och lämnar mig hemma utan bil.

Visst har det hänt att vissa rätter inte är goda, men då har jag i alla fall provat något nytt. Sonen gillar faktiskt vissa rätter, men vi har gjort en överenskommelse att de dagar han inte står ut får han ta köttbullar i hamburgerbröd som alltid finns i frysen, då är han också nöjd. Fruktkassen är också lite spännande med frukt jag kanske inte skulle köpa själv (som ananas) men jag som är fruktoman gillar ju det mesta. Det enda man kan säga som minus där är att frukten ibland kan behöva lite väl lång tid för att bli ätmogen.

Just nu har de kampanj, om någon vill testa Citygross matkasse med 100 kr rabatt kan ni skriva i kommentarerna så får ni en rabattkod.

Idag ska jag laga räkor med asiatisk touch.

Vi valde Citygross för att de är billigast och maten såg god ut. Har någon testat andra matkassar? Jämfört? Jag skulle tycka det var skoj att höra vad ni tycker om de andra kassarna, kanske man ska vara lite otrogen och testa runt lite...

5 kommentarer:

  1. Hur mycket behöver man köpa till - ris, pasta, potatis, såser - är det inkluderat? Vi har 0 koll men är nyfikna. Om de levererar i Stockholm - så vill vi gärna prova!

    SvaraRadera
  2. Man behöver bara köpa kryddor, ibland ägg. Grönsaker, ris, potatis, såser etc är inkluderat. Min värvningskod är CA1199NI , använder du den får både du och jag rabatt.

    Så här såg listan på det man ska ha hemma ut förra veckan:

    Cayennepeppar
    Chilipulver
    Curry
    Grovmalen svartpeppar
    Paprikapulver
    Salt
    Spiskummin
    Vitpeppar
    Dijonsenap
    Fiskfond/buljongtärning
    Honung
    Mango chutney
    Raps/matolja
    Sambal oelek
    Senap
    Soja
    Strösocker
    Tomatpuré
    Vetemjöl
    Vitt matlagningsvin
    Vitvinsvinäger
    Mjölk
    Smör
    Ägg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ska prova och återkomma! :)

      Radera
  3. Jag försökte beställa. Det dyker upp vem koden kommer ifrån. Men det dras inte av 100kr i kassan utan det föreslås "godkänna" beställning på 599 kr dvs utan någon rabatt. Vet du om koden kan användas flera ggr? (eller är det möjligtvis någon som redan använt upp den)

    SvaraRadera
  4. Jag har värvat en person, men det står att jag kan värva upp till 12 st. Det borde funka... mer än så kan jag inte hjälpa till. Maila deras support. Sen om du beställer måste du berätta för mig vad du tyckte om det :)

    SvaraRadera