lördag 29 mars 2014

Eviga förkylningar

Våren har varit ett enda förkylningsrace. För det mesta har det varit barnen som turats om, men nu ligger jag med feber och funderar på om jag kan krya på mig tillräckligt för att orka med ett pass på akuten i morgon.

Nytt för i år är den ständiga diskussionen om barnen är tillräckligt sjuka för att vara hemma från skolan. Det är ett evigt tempande i öronen, och gör man det tillräckligt många gånger kan den visa 37.6 i något öra. Många gånger har jag skickat iväg barnen till skolan och tänkt att de kanske ändå var för sjuka för att gå. Andra gånger har de fått vara hemma för friska. Att det ska vara så svårt...  Hur jag än gör känns det fel.

I går var det i alla fall ingen tvekan. Dottern hade nationella prov men en näsa som läckte som en öppen kran så hon fick vara hemma.

2 kommentarer:

  1. Ajaj! Hoppas det snart blir ett slut på alla sjukdomar!

    SvaraRadera
  2. Jag kom i alla fall iväg till jobbet och patienterna var faktiskt sjukare än doktorn :)

    SvaraRadera