söndag 16 september 2012

Semester

Officiellt har jag semester från mitt forskar jobb. Forskare kan inte ha semester. I alla fall inte jag. Det är nämligen då det dyker upp akuta kriser som måste hanteras omedelbart. Om inte hotas hela forskningsverksamheten av kollaps. Så jag har sedan jag startade vant mig vid en obligatorisk sommarkris, och nu, när jag har tagit semester i september (att jag väljer att vara heltidsstudent under semestern har inget med saken att göra) har krisen flyttat till just september. Den här gången är det ett manuskript som bara inte vill bli accepterat. Vi är inne på runda fyra nu (samma tidskrift). Så det är bara att masa sig till jobbet och ta sig an den ädla konsten att övertyga om att man har rätt (och absolut vet vad man pratar om). Kan tillägga att jag även tog lite semester sista veckan av barnens sommarlov, det var då runda tre av detta manuskript, som jag nu inofficiellt har döpt om till "the never ending story", damp ner.

2 kommentarer:

  1. Usch för papper som bara kommer tillbaka. Själv brukar jag bli rasande oavsett om det är befogat eller inte. Lycka tillmed övertygandet och hoppas det här blir sista omgången!

    SvaraRadera
  2. Det är alltid lika svårt att ta kritik på ett moget sätt :p Håll tummarna nu för nu ska jag dkicka in det igen.

    SvaraRadera