onsdag 26 september 2012

Bäst att hålla sig frisk

Inte kan man gå till doktorn när man är/har varit/kommer bli kollega med i princip alla man ska söka vård hos. Jag har till exempel aldrig träffat "min" läkare på min vårdcentral men vi har konverserat lite via mina vårdkontakter, så jag vet vad hon heter. Jag har även konverserat med henne via Cosmic, undrar om hon sitter och funderar på var hon sett namnet förut...

Min mage blev lite sur häromdagen. Jag skaffade snabbt som attan fram lite omeprazol. Kan ju inte låta det utvecklas till något allvarligt för jag skulle aldrig i världen låta mig gastroskoperas av en läkare som jag jobbar med. Eller, jag blir väl så illa tvungen om jag blir sjuk, men bättre att mota Olle i grind. Kanske inte är så jobbigt att pendla till jobbet i alla fall? Kan ju vara skönt att slippa springa på patiener i varje gathörn också. Det värsta är när jag känner igen ett ansikte men inte vet om det är en patient, läkare, sjuksköterska, gammal klasskompis, snabbköpskassörska eller kanske någon jag sett på TV. Är det en patient ska jag inte hälsa om inte patienten hälsar, är det en gammal vän kan det ses som oartigt att inte hälsa och om det är någon jag sett på TV ska jag kanske be om autograf?

Jag har för övrigt förbjudit barnen att bli sjuka också eftersom jag praktiserar på ortens barnavdelning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar