lördag 30 juni 2012

Pust

Veckan på akuten är över. De två sista dagarna var faktiskt riktigt ok. Läkemedelsmodulen bråkade bara med mig en gång (jag sa åt den att ordinera medicinen kl 20:00 och den envisades med att göra det kl 17:21). Nu ska jag vara några veckor på avdelning, skönt då får jag smälta intrycken lite. Kanske till och med får träffa några av de patienter jag skrev in. En tråkig sak med akuten är ju att man mest sorterar, jag får aldrig veta hur det går för de patienter som jag skriver in.

Hemma blommar tomatplantorna så vackert gult. Jag har gått hårt fram med nypningen i år och hoppas att det ska leda till fler tomater. Den högsta plantan har börjat tävla med mig i längd, det är sååå roligt att ha ett växthus. Synd bara att jag inte fick plats med ett större växthus på balkongen, jag får bara plats med tre plantor nu när de börjar växa till sig.

Jag förstår att ni tycker mina tomatrapporter är rafflande spännande. Nu ska jag sätta mig och fixa med en resubmission av ett manuskript. Håll tummarna att den går in snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar