tisdag 26 juni 2012

Grön myra...

Jag har nog avancerat från grön snigel till grön myra. Grön är jag, får fråga om allt. Men idag var jag riktigt våghalsig. Beställde en DT-huvud utan att fråga någon, sen tittade jag mig oroligt över axeln för att se om någon kom springandes för att skälla ut mig över detta oerhörda slöseri av landstingets resurser. Inget hände. Istället verkar det som det är precis vad jag förväntades göra. Jag jobbar på som attan, har svårt att lämna akuten när mitt pass tar slut - jag ska bara... Lär mig massor. Och ännu mer. Det finns bara en sak som jag inte kan lära mig just nu, det är läkemedelsmodulen. Hur jag än gör så kommer vi inte överrens. Speciellt ordinationslistorna. Varje gång kommer modulen på något nytt sätt att missförstå mig på så att jag får ägna oändligt med tid åt att försöka få ordning på eländet.

Inlärningsmål: Läkemedelsmodulen

När jag klarat det kan jag nog avancera ytterligare ett steg. Vad blir man sen efter grön myra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar