torsdag 26 januari 2012

Underläkare

Jag tror jag klarat tentan... Törs nästan inte, beskedet kom lite i smyg via en klasskompis som mailade att om man tittade på sina studieresultat på studentportalen så är kursen inrapporterad. Så brukar vi inte få tentabesked. Men där stod det inrapporterat: SLP9: G. Det måste väl betyda att jag klarat tentan?

Det betyder att jag nu officiellt får arbeta som underläkare. Det känns bra att ha klarat tentan med tanke på att jag ska jobba som underläkare i sommar, hade blivit mäkta pinsamt att behöva gå dit och säga att: eeeh jo, en liten detalj bara... Men det behöver jag alltså inte bekymra mig om :)

För övrigt så var jag fram tills igår kväll spärrad från termin tio. Jag upptäckte det av en slump när jag skulle registrera mig i måndags, det gick nämligen inte. Efter lite mailande och telefonsamtal visade det sig att jag inte hade fått SLP6, 0 poäng inrapporterad. Det är tydligen en mycket viktig kurs för man får inte börja termin 10 om inte den är klar.

Eeeh, vad är det frågade jag. Det visste inte administratören jag pratade med (jag har fått tillgodoräkna mig hela termin 6 eftersom jag har disputerat och termin 6 är ett projektarbete). Efter lite efterforskande så berättade administratören att SLP6 är redovisning av projektarbetet (som jag inte behövde göra). Det hela löste sig i alla fall några dagar senare när ett antal personer gjort efterforskningar och säkert konsulterat studieledning. I går kväll fick jag ett telefonsamtal där de sa att allt var ok, troligen hade administratören som från början skulle rapportera in termin 6 som tillgodoräknad bara glömt att lägga till SLP6 (OBL6 30 hp var ordentligt inrapporterat från början, det var därför jag trodde allt var grönt).

Så nu går jag T10 på riktigt. T9 är klar (tror jag...) och snart, om bara några månader ska jag gå på mitt första underläkarvik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar