torsdag 26 januari 2012

Idag är jag en katt

Min mobiltelefon hade laddat ur sig inatt. Den har skaffat sig lite konstiga later, gör lite som den vill, jag kunde svära på att den hade batterikraft kvar för att klara natten. Detta resulterade i att min väckarklocka inte ringde kl 7:15 som den skulle i morse, eftersom min väckarklocka är just denna något opålitliga mobiltelefon.

Istället vaknade jag av att telefonen ringde kl 8:25. Jag hann inte svara, men blev något stressad av att inse att barnen låg uppe i sängen trots att skolan började för 10 minuter sedan. Så nu har jag schasat iväg dem till skolan. Själv har jag återgått till sängen. Idag är en tom dag. Jag har inget schemalagt i skolan. Jag ska åka och jobba lite, men det behöver jag inte stressa för, jag hinner göra det som måste göras ändå.

Så därför ligger jag i sängen och känner mig som en katt. Kurar lite. Sträcker på mig ibland och nästan kurrar. Får se om katten lyckas masa sig iväg till jobbet för att ta hand om det där försöket som ligger och väntar, det blir en sen fredag annars och det känns inte så lockande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar