måndag 30 januari 2012

Svart hål

Jag är rätt välutbildad, har troligen sprängt 500 hp vallen, har fler titlar än de flesta inklusive Med. Dr. Jag är rätt bra på att lära mig nya saker, men det finns en sak som jag absolut inte klarar av: att logga in på ICA:s internetbank. För andra gången har jag nu lyckats spärra mitt visa-kort pga att jag inte fattar vilken kod jag ska använda var. Det krävs nämligen att man manövrerar bland fyra olika koder varierat på hemsidan och i den lilla käcka dosan där jag ska stoppa i mitt kort. Jag har inte lyckats. En av anledningarna är visserligen att jag förträngt en av koderna som jag senare hittade på en liten diskret lapp . Nog för att det ska vara säkra system, men har man inte passerat gränsen när inte ens användaren lyckas komma in?

2 kommentarer:

  1. Har också universitetspoäng och hatar inloggningstjosan... Måtte det vara en trend som blåser över ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack, känns bättre att jag inte är ensam :)

    SvaraRadera