onsdag 30 november 2011

4 timmar på akuten

Ja, egentligen skulle jag ha varit där som kandidat idag. Men jag backade pga maginfluensa. Istället hamnade jag där med dottern efter en ridolycka (maken var borta på viktig skolmusikal med lillebror och hade glömt telefonen hemma). Radiusfraktur. Jag vet att de har mycket att göra, men om man har smittsamma patienter/anhöriga borde man inte försöka få bort dem så fort som möjligt? Jag kan ju inte precis skicka iväg en tioåring till akuten själv. Effektiv läkartid på en okomplicerad radiusfraktur är ju inte så lång.

Dottern mår bra, lite ont men jag tror hon tycker det är lite spännande. Frakturen är snäll, ingen felställning så den kommer läka på en månad. Hon är mest ledsen över att hon skulle få galoppera för första gången idag men det blev ju inget...

2 kommentarer:

  1. Skönt att det verkat gå rätt bra med dotterns radius. Ridsport verkar farligt tycker jag. Själv är jag lite rädd för hästar så jag hoppas att någon av mina barn inte kommer på tanken att börja rida.

    SvaraRadera
  2. Haha, jag är också rädd för hästar - och allergisk. Men jag tycker det är en rätt bra fritidssysselsättning så hon får hållas så länge hon vill. Hon tänker i alla fall inte sluta efter denna incidens, men det blir ju en paus till nästa termin.

    SvaraRadera