söndag 3 juli 2011

Tredje gången gillt

Det har blivit mycket rostbiff hos oss senaste veckorna. Det var så vi upptäckte att ugnstermometern inte fungerade. Ugnen vägrade bli varm när vi försökte laga rostbiff med ugnstermometern. Om vi tog bort termometern fungerade allt bra.

Så vi fick hem en reparatör, det var maken som tog emot honom, de testade på en bulle och allt funkade bra.

Efter några dagar testade vi rostbiff igen. Och det funkade inte. Det var då jag ringde Whirlpools kundtjänst och killen där kläckte ur sig att de inte tog ansvar för något som var äldre än 14 dagar. Undrar om det var en sommarjobbare... När jag ringde till deras serviceföretag så var det inga problem, jag skulle få hem en servicekille på tisdag.

Jag hade ingen lust att upprepa förra besöket, det blir lite pinsamt om man tar hem folk för att laga något som fungerar gång på gång. Så jag simulerade rostbiff med hjälp av en skål vatten. Och se, ugnen blev varm.

Bara att ge sig iväg till affären och köpa en rostbiff till då. Det kanske är något i köttet som gör att termometern strejkar? Men nej, den här gången fungerade allt alldeles utmärkt och vi fick en perfekt rostbiff med rosa kött i mitten. Jag har ingen aning om varför termometern plötsligt valt att fungera, men jag väljer att vara glad. Så, imorgon avbokar jag servicegubben.

Slutet gott... återstår att se vad som händer med mikrovågsugnen, jag hoppas få besked nu i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar