tisdag 5 juli 2011

Stolt, ja nästan mallig

Inte visste jag att så många ville besiktiga sina fordon på sommaren. Har de inte varit förutseende nog att fixa det i god tid innan semestern? Nej tydligen inte, för när vi skulle besiktiga våran husvagn uppstod en krissituation eftersom det inte fanns några lediga tider innan husvagnen (med körförbud) skulle brukas i Malmö. Jo, en tid, idag kl 13:10, men då jobbar ju maken så det går inte. För inte kan väl jag...

Ja, det fanns inte så många alternativ, jag var så illa tvungen att ta husvagnen till besiktningen. Jag som inte kört husvagn på flera år och aldrig (!) besiktigat ett fordon i hela mitt liv. Så idag har jag kört husvagnen säkert genom stan (i tidningarna står ilskna rubriker om vit/blå stoppkloss, närå skojar bara) till besiktningen, tagit den genom besiktningen och sen hem igen. Gissa vem som är stolt. Hyperventilerar fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar