lördag 9 juli 2011

Nä, hemmafru är inte min grej

Om det nu var någon som trodde det. Jag har ägnat lediga dagar åt att städa, feja och styla. Det blev riktigt fint. Nya lampor i vardagsrummet, ny vaxduk i köket (batman byttes ut mot en elegant svartgrå), ny spis, ny ugn och renstädat. Det blev ju riktigt snyggt. Nästan så att man skulle kunna tänka sig att bo där. Om det nu inte var så att boendet förstör allt det snygga. Det blir stökigt. Saft klibbar på golvet. Dammkaninerna börjar samlas under soffan och se hotfulla ut. Grejer bara dyker upp och ligger på bord och golv. Ja, så där som det ser ut hos en barnfamilj.

Så vad göra. Börja om från början och städa eller strunta i det och leva i det. Ja inte tänker jag ägna hela sommaren åt att städa. Kan inte tänka mig någon meningslösare sommarsysselsättning. Då återstår alltså alternativ två, leva i det. Eller tre, åka bort. Bara att acceptera (igen) vi kommer aldrig att ha en snygg stylad sköna hem lägenhet. Så om sköna hem planerat en tur till vår lägenhet för ett snyggt reportage kan ni tänka om. Ett realistiskt reportage däremot kan jag bjuda på.

2 kommentarer:

  1. Inte min grej heller... snacka om själsdödande att bara hålla på och upprätthålla...

    SvaraRadera
  2. Som guden Atlas... så fort klotet är uppe rullar det ner igen.

    SvaraRadera