fredag 29 april 2011

Morgonrace

Morgonracet har varit extra jobbigt denna vecka för maken börjar kl 04:00 och jag kl 07:45 i grannstaden. Jag måste därför gå hemifrån kl 06:15 för att hinna med bussen. Idag var det extra extra jobbigt eftersom jag skulle åka bort direkt från praktiken så jag var tvungen att ha packning med mig och kunde absolut inte missa bussen.

Barnen såsar som vanligt runt och gör olika "viktiga" saker. Som att räkna sina simskolemärken, spela DS eller greja med leksaker. Jag måste ha varit lagom påhejande för vi kom ut genom dörren precis i tid. På vägen till skolan klagar sonen på att han inte fått med sig någon frukt. Jag upplyser honom om att han kunde packat frukt istället för att hålla på med allt det andra. Det fanns gott om tid för honom. "Men mamma, det var viktigt för mig att klara den där nivån på DS"

Ja, vi prioriterar uppenbarligen olika.

Nu sitter jag i alla fall på en bekväm buss med fritt internet. Jag har det hur bra som helst. Jag gillar Bus4You. Jag ska på barn- och manfri helg med mina systrar. Ska bli hur kul som helst.

2 kommentarer:

  1. Oj det låter tufft med så tidiga mornar. Men skönt med en bortahelg. Det behöver man ibland. Blev just lite inspirerad. Hmm kanske att jag skulle försöka mig på något liknande nu när tentan är över. Ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Nu är sista morgonen gjord :)

    SvaraRadera