lördag 11 september 2010

På måndag är det dags

Då börjar de kliniska placeringarna. Jag har längtat så mycket. Jag ska börja med två veckor hud. Nu känns det som att jag verkligen kommer att kunna bli läkare så småningom. Ro det i hamn. Det har känts långt ifrån säkert många gånger. Men när jag tittar tillbaka har det gått så fort. Jag är halvvägs, kommer sista halvan gå lika fort? På ett sätt är det lite tråkigt, för det finns mycket roligt med att vara student. Men visst ska det bli roligt att bli läkare på riktigt också.

Jag är faktiskt mer än halvvägs när jag tänker efter :)

4 kommentarer:

  1. Hud. Heh, snart kommer du ha lärt dig den ädla konsten att skriva ut kortisonkräm mot Allt, oavsett vad patienten söker för... :)

    SvaraRadera
  2. Aha, är det så man gör nu när man inte får skriva ut antibiotika längre!

    SvaraRadera
  3. Glöm inte mjukgörande salva! Den är minst lika viktig. Så det är faktiskt TVÅ saker att komma ihåg på hud... ;o) (läs ironin mellan raderna)

    SvaraRadera
  4. Jag noterar: mjukgörare... ;)

    SvaraRadera