fredag 18 september 2009

Räddningsaktion i akvariet

Vi ska resa bort över helgen och jag får inte den automatiska matapparaten att fungera. För att slippa bekymra mig för de stackars utrotningshotade fiskynglen så fångade jag in dem och satte dem i yngelkammaren så att den ondskefulla storasystern inte ska äta upp dem. Jag fick ihop till 15 stycken, så svinnet var inte så stort som jag befarat. Fast, frågan är hur säkra de är. Den ondskefulla storasysten kan nämligen hoppa in i yngelkammaren om hon vill... Det försvann ett helt gäng yngel över en natt för några veckor sedan när ynglen var lagom späda och krispiga. Hoppas de har hunnit växa till sig så att de anses för stora för att ätas.

Nåja, det kanske är tur att naturen har reducerat antalet till hälften, 30 små yngel är gulliga, 30 stora plattys är bara för mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar