tisdag 16 augusti 2016

Vi närmar oss skolstart

Sommaren har varit lugn. Vi har alla fått landa lite vilket har varit välbehövligt. Nu börjar vi ladda för skolstart. Jag var på möte med nya skolan och de verkar ha en helt annan syn än förra skolan på hur man stöttar barn med NPF. Jag satt med ökande förvåning på mötet och hörde hur BUP fullständigt sågade förra skolan. Själv hade jag bestämt mig för att inte kritisera eftersom det kunde skrämma nya skolan, men BUP skrädde inte orden. På ett sätt var det skönt att bli bekräftad i det jag känt, men samtidigt kändes det lite sorgligt, kunde jag inte fått det stödet i våras när skolan gav sig på mig?

Nu slipper jag i alla fall ha något med gamla skolan att göra. Jag tänker inte anmäla just nu, måste lägga min kraft framåt. Jag har dokumenterat allt om jag får anledning att ändra mig.

Det som känns positivt med nya skolan är att de möter hen där hen är. Börjar med hemundervisning som gradvis ska flyttas närmare skolan. Hoppas hen orkar möta upp, mer kan vi inte göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar