lördag 8 februari 2014

Sjukskriven

För första gången sen jag började jobba som läkare har jag sjukskrivit mig. Jag skulle jobba i natt men har legat med migrän i snart ett dygn, insåg motvilligt att jag inte skulle orka med en intensiv natt på akuten. När jag var forskare sjukskrev jag mig bara om det var någon längre tids sjukdom, någon dag hit eller dit kunde kompas igen, eller fixas hemifrån vid behov. Jag saknar friheten från den tiden, när jag disponerade min tid själv, men man kan inte få allt, läkaryrket har andra fördelar.

3 kommentarer:

  1. Är för övrigt nyfiken på fördelarna :). Utveckla gärna.

    SvaraRadera
  2. Man får jobb... jag har ju aldrig haft någon tillsvidaretjänst trots min ålder, nu ser jag att det kanske kommer inträffa inom en överskådlig tid. Jag är på tok för trött för att utveckla mer just nu, återkommer...

    SvaraRadera