söndag 7 april 2013

Nattvecka

Det är bara att konstatera, nattjourer är inte för mig. Ändå är schemat bra med 3 nätter upplagt så att man arbetar varannan natt. Det är inga problem att sköta jobbet, men resten av veckan är förlorad. När jag är vaken går jag i en dimma och längtar till sängen och väl i sängen sover jag, om inte klockan är mellan 02:00 och 05:00, för då kan jag inte sova utan tittar på spännande TV-program, ni vet de där kvalitetsprogrammen som sänds mitt i natten bara för att de är så bra. Jobbade sista natten som slutade lördag morgon. Sov till 16-tiden. Var uppe till 22, sen somnade jag direkt. Denna natt sov jag oavbrutet, sov till 8-tiden då låg jag och funderade på att gå upp men skulle bara blunda en stund till. Nästa gång jag öppnade ögonen var kl 15! Hur kan man sova så mycket???? Frukost kl 16.

I morgon är det dagschema igen, hej zoombie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar