söndag 28 april 2013

Fortfarande lungt

Ingen mer har fått magsjuka. Ska man våga tro att faran är över? Jag har i alla fall ägnat mig åt post-magsjuke-städning och nu är det skinande rent med en lätt klorindoft.

Jag jobbade igår och på vägen hem roade jag mig med att fotografera vårblommor. Om jag bara hittar den däringa sladden så ska jag ladda upp bilderna. Tussilago, vitsippor och vide. Vårkänslorna är på topp! Har till och med vågat mig med att plantera ut första tomatplantan. Gul bifftomat, det blir gott i sommar!

2 kommentarer:

  1. Hej! Ska ut ock vikariera som underläkare i sommar på kirurhavdelning. Nervöst men ska bli kul! Kan inte du ge lite generella råd o tips inför första viket? Hade varit jättesnällt! Lycka till med allting!

    SvaraRadera
  2. Oj, det är svårt, skulle väl vara våga fråga... Jag kände mig ofta lite dum, men tänkte bättre att fråga så att det blir rätt och känna mig dum en stund än att det blir fel och får allvarliga konsekvenser. Det är mycket att lära, men det kommer.

    SvaraRadera